Tänndalen!

 Vi åkte upp till Tänndalen med 2 st bilar den ena bilen åkte upp på morgon. Jag , Rane, Anna och Sebbe åkte i morgon bilen och Andreas, Alle, Johan och john i den andra bilen. Resan upp gick bra när Anna körde men när Rane körde så blev det endel vilda omkörningar. Kan bara säga att hemresan med Rane var ännu värre. Jag tog med mig 2 st digital kameror upp. Den ena hade inga batterier kvar knappt och den andra hade inget minne :( Så Alex har det flesta bra korten men det kommer upp några bilder nu i alla fall.

Onsdag: På Valborg så var vi i lägenheten som vi hyrde. Det blev ganska lugn kväll eftersom det var en bit till närmaste krog som var öppen. När vi skulle beställa en taxi till ett ställe så svarade en kille och sa att jag kör inte en meter ikväll. För jag e på fest. Man blir inte så förvånad eftersom han kanske inte har mer en 2 körningar per dag :)

Torsdag: Mycket åkning och ganska lugn dag.

Fredag: Upp i backen med brädan. Mycket skön åkning med ganska bra väder.  Jag och alle kollade in lite nya kläder. För min del blev det en nya snowboard jacka med byxor för 1300kr eftersom de hade 75% på allt. Alex hittade ett par snygga byxor. Efter lite shopping blev det afterski med billig öl och live musik. Tror att de flest i mitt sällskap var lite smått berusade :) Sedan rullade vi hem de 100meter till stugan. Bastun sattes på direkt och öl drickandet fortsatte. Ojjjjj det var den sjukaste och mest grisigaste baust badandet jag varit med om. Bastun hade plats för 4 st och vi var 6 st. Skumpan öppnades och sprutades. Öl hälldes över allt. När skulle kasta på vatten på agregatet så var det hinkar som åkte på. Det fanns ingen luft i bastun kvar alls. Alex fick lite panik där :) Brandalarmet gick 2 gånger :) Rane tog bort mustycket till dushen och sprutade vatten över allt. Kan bara säga att det var helt sjuk kul. På kvällen så var det bartömning vilket inte gjorde saken bättre för oss fulla stockholmare. 

Lördag: Lite sämre väder med ingen åkning. Specielt med de nya kläderna. På eftermiddagen så bade vi utomhus jacuzzi som var jätte skönt. Alex och Johan sprang ner och bade isvak :)  Har en sjuk syn på pengar. Jag vann ganska mycket på nätet och jag blev inte så glad som man borde bli.  Kvällen blev det bartömning igen. 

Söndag: Körde vi hem :( Ville ju åka mera snowboard det var hur roligt som helst.











Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0